„Sugomi” opisuje podstawową koncepcję stojącą za projektem i wrażeniami z jazdy motocyklami Z Supernaked, wprowadzonymi po raz pierwszy w modelu Z1000 w 2014 roku. Ta filozofia projektowania została przeniesiona na kolejne modele serii Z. Model Z1100 ma agresywnie wyglądające reflektory LED posiadające nowy kształt pod osłoną z deflektorami, które dodają mu agresywnego wizerunku Z Sugomi.
W modelach Z1100 podstawą obu maszyn jest bardzo sztywna aluminiowa rama, widelce SFF-BP i poziome zawieszenie typu back-link, a dodatkowo w modelu Z1100 zaciski hamulcowe monoblock są połączone z dużymi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm, aby zapewnić ostrą, bezpośrednią reakcję na działania kierowcy, dzięki czemu każde przekręcenie manetki gazu jest emocjonującym doświadczeniem.
Model Z1100SE jest wyposażony w hamulce Brembo z zaciskami monoblock montowanymi radialnie i tarczami Brembo oraz przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie, oraz tylny amortyzator Öhlins S46, zapewniający komfort jazdy i możliwość regulacji za pomocą zdalnego regulatora napięcia wstępnego sprężyny. Opony na rok 2026 to Dunlop Sportmax Q5A.
Widok kierowcy w obu maszynach jest zdominowany przez 5-calowy, w pełni cyfrowy kolorowy wyświetlacz TFT.
W modelach Z1100 i Z1100 SE zastosowano wiele elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. Nowe elektroniczne przepustnice (ETV) zapewniają bardziej precyzyjną i responsywną kontrolę silnika, umożliwiając korzystanie z tempomatu oraz najnowszego quick shiftera Kawasaki KQS. Nowe 6 osiowe IMU ułatwia działanie innych systemów wspomagających kierowcę, takich jak system zarządzania pokonywaniem zakrętów KCMF, kontrola trakcji KTRC, zintegrowany układ hamulcowy KIBS (cornering ABS), wybieralne tryby mocy oraz zintegrowane tryby jazdy, które obejmują tryby Sport, Road, Rain, Rider (Manual).
Sercem nowych maszyn Z jest potężny czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1099 cm3 i mocy 100,0 kW {136 KM} z zoptymalizowanymi kanałami dolotowymi, wykorzystujący zwiększoną pojemność skokową dla lepszej reakcji w niskim i średnim zakresie obrotów, zapewniający maksymalny moment obrotowy 11,5 kgƒ m przy imponującej oszczędności w zużyciu paliwa. Zmodyfikowano profile wałków rozrządu, sprężyny zaworowe, a nawet tłoki. Przełożenie końcowe również zostało zoptymalizowane, dzięki czemu piąty i szósty bieg są dłuższe niż w poprzednich modelach Z tej klasy.
Masa koła zamachowego jest większa a skok tłoka jest o 3 mm dłuższy niż w poprzednim modelu Z1000. Dzięki temu w zakresie średnich i wysokich obrotów kierowcy będą cieszyć się wysokimi osiągami i ostrą reakcją manetki gazu, charakterystyczną dla członków rodziny Z. Układ wydechowy 4-2-1-do wraz z komorą wstępną przyczynia się do agresywnego wyglądu i niewielkiej masy modelu Z1100.
Ponadto nowy pakiet ergonomiczny obejmuje poprawioną geometrię kierownicy, która jest teraz o 22 mm szersza i wysunięta do przodu o 13 mm, co zapewnia lepszą reakcję na ruchy kierowcy i sprawia, że prowadzenie motocykla jest lżejsze i bardziej precyzyjne w każdym zakresie prędkości, nadając mu charakter maszyny łatwej w kontroli.
Z dumą zajmując swoje miejsce w rodzinie Z Supernaked na rok 2026, nowe modele Z1100 i Z1100 SE mają kontynuować legendę tej charakterystycznej linii modeli i wynagrodzić fanów motocykli klasy litrowej charakterystyczną mieszanką emocji i wyrafinowanych systemów wspomagających kierowcę. Witamy w nowej erze Z, w której „budzi się Sugomi”.
Uwaga redakcji:
*Sugomi opisuje podstawowe elementy osiągów i stylistyki modeli Kawasaki Z Supernaked. Dzięki Sugomi ich osiągi są ekscytujące; jazda motocyklem Z Supernaked to emocjonujące doświadczenie, które pobudza zmysły; tuning silnika i podwozia zapewnia wysoki poziom kontroli. Sugomi jest również widoczne w ich ostrym stylu, dynamicznej, przyczajonej sylwetce i charakterystycznym wyglądzie.