Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

12 Październik 2020 Nowe Kawasaki Versys 1000 S 2021. Przygoda wzywa!


Bogaty, już wersji podstawowej, w wiele funkcji, w które niegdyś wyposażony był jedynie wiodący model SE, nowy Versys 1000 S na rok 2021 może być najlepszym połączeniem luksusowego motocykla turystycznego klasy 1000 cm3, w stylu adventure, wyposażonym w tradycyjnie regulowane zawieszenie.
 

Versys na rynku europejskim dostępny będzie w trzech nowych wersjach. Versys 1000 S staje się linią czterech maszyn z modelem Standard oraz wersjami Tourer, Tourer Plus oraz Grand Tourer. Każdy model wyposażony jest w stopniowo rosnącą liczbę akcesoriów turystycznych, zaczynając od kufrów bocznych, handbarów oraz tankpada w modelu Tourer. Najbogatszą specyfikację turystyczną prezentuje zaś flagowy Grand Tourer, który wyposażony jest, między innymi, w 47-litrowy kufer centralny, zamykany kluczykiem pasującym do każdego zamka znajdującego się w motocyklu. 

 

Versys S posiada przednie zawieszenie upside down firmy Showa z regulacją tłumienia odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny. Za amortyzację tylnego koła odpowiada amortyzator gazowy, również od Showa, wyposażony w regulację tłumienia odbicia oraz regulację napięcia wstępnego sprężyny za pomocą wygodnie umieszczonego pokrętła.

 

Mający już status kultowego, czterocylindrowy, rzędowy silnik pojemności 1043 cm3, zapewnia Versysowi S rewelacyjne osiągi oraz dużą dozę elastyczności. Jednostka ta współpracuje z elektronicznie sterowanymi zaworami przepustnicy, co umożliwia na wygodę zastosowania elektronicznego tempomatu. Z kolei kompleksowy, zakrętowy pakiet elektroniki, wykorzystujący dane zbierane przez moduł IMU, czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy. 

 

W skład powyższego pakietu wchodzi nie tylko kontrola trakcji KTRC ale także tryby mocy silnika. Versys 1000 S standardowo wyposażony jest także w zintegrowane trzy tryby jazdy - Sport, Road, Rain, które dostosowują ustawienia kontroli trakcji i mocy silnika do warunków panujących na drodze lub stylu jazdy kierowcy. Dostępny jest także tryb manualny, w którym kierowca może dowolnie ustawiać parametry pracy elektroniki.

 

Versys S, jako motocykl do turystyki we dwoje, pod względem ergonomii nie ma sobie równych, a to dzięki wysokiej, regulowanej szybie i niezwykle wygodnym siedzeniom, zapewniającym komfort jazdy przez długie godziny, zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Opcjonalnie motocykl można wyposażyć w niskie siedzenie (-20 mm), które zapewni pełną kontrolę nad motocyklem także niższym kierowcom.

 

Aby skutecznie i bezpiecznie zatrzymać ten komfortowy motocykl turystyczny, wyposażono go w inteligentny system hamulcowy KIBS, który korzysta m.in. z mocarnych, radialnie mocowanych zacisków hamulcowych typu monoblock. Aktywne bezpieczeństwo zapewnia także pełne oświetlenie wykonane w technologii LED, od niezwykle skutecznie rozpraszającego mrok przedniego reflektora zaczynając, przez kierunkowskazy, tylną lampę, na podświetleniu tablicy rejestracyjnej kończąc.

 

Uzupełnieniem topowej specyfikacji są ledowe światła doświetlające zakręty, panel TFT, quick shifter pozwalający na szybką i płynną zmianę biegów w górę i w dół, a także sprzęgło antyhoppingowe z systemem wspomagającym, który sprawia, że operowanie dźwignią jest łatwiejsze niż w większości konkurencyjnych konstrukcji. 

 

Aplikacja Kawasaki Rideology zapewnia łączność smartfona z Versysem 1000 S, co oznacza, że ​​jego właściciele mogą sparować z motocyklem swoje urządzenia mobilne za pośrednictwem połączenia Bluetooth, przeglądać zapisy jazdy oraz inne informacje dotyczące maszyny, takie jak np. zbliżające się interwały serwisowe.

 

Versys 1000 S na rok 2021 wyposażony jest w wysoce trwały lakier Kawasaki, który dzięki tzw. „efektowi trampoliny”, obecności w powłoce półpłynnych cząsteczek, ma właściwości likwidujące powstałe na nim rysy, co pozwala na utrzymanie perfekcyjnego wyglądu motocykla przez długie lata. 

 

Skoncentrowanie twórców Versysa 1000 S na najlepszym możliwym przygotowaniu go do motocyklowej turystyki zaowocowało m.in. montażem źródła zasilania 12 V, pozwalającego nie tylko na podłączenie systemu nawigacji, ale i na ładowanie w czasie jazdy urządzeń potrzebujących prądu. Dodatkowo standardowe wyposażenie w podgrzewane manetki, osłony dłoni i wysoką, regulowaną szybę zapewnia komfort podróży, niezależnie od warunków pogodowych. 

 

Historia modelu Versys S toczy się dalej - teraz nadszedł czas, abyś dodał do niej własny rozdział...

 

Kolory lakieru na 2021 rok:

> Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black

> Pearl Storm Grey / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black

 

Specyfikacja wersji:

* Tourer - kufry boczne 56 L, torby wewnętrzne do kufrów, tankpad

* Tourer Plus - kufry boczne 56 L, torby wewnętrzne do kufrów, tankpad, światła przeciwmgielne

* Grand Tourer - kufry boczne 56 L, kufer centralny 47 L, torby wewnętrzne do wszystkich kufrów, tankpad, światła przeciwmgielne, mocowanie GPS, crashpady

 

 

 

Objęte modele:

Versys 1000 S 2021
2021
Versys 1000 S
Szczegóły modelu
Versys 1000 S Grand Tourer 2021
2021
Versys 1000 S Grand Tourer
Szczegóły modelu
Versys 1000 S Tourer 2021
2021
Versys 1000 S Tourer
Szczegóły modelu