Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

23 Listopad 2021 Nowa Ninja H2 SX (2022)

Kawasaki na targach EICMA 2021 premierowo pokazuje swój najbardziej zaawansowany technologicznie motocykl sportowo-turystyczny na sezon 2022, a dzięki współpracy z firmą Bosch i wykorzystaniu innowacyjnej technologii ARAS, sprzęt będzie dosłownie „na radarze” szerokiej grupy motocyklistów. 
Motocykl ten został wyposażony w dwa osobne radary. Model Ninja H2 SX, tak jak flagowa wersja SE z elektronicznie sterowanym zawieszeniem marki Showa oraz technologią Skyhook, zostały wyposażone w system ostrzegania o potencjalnej kolizji - Forward Collision Warning (FCW), adaptacyjny tempomat - Adaptive Cruise Control (ACC), oraz czujnik martwego pola - Blind Spot Detection (BSD).
Dzięki trzem osobnym trybom, którymi można definiować ustawienia odległości, system FCW wizualnie sygnalizuje za pomocą diod na zegarach zbliżanie się do pojazdu z przodu. Kierowca przez cały czas posiada pełną kontrolę nad motocyklem i sam decyduje, w jaki sposób chce zareagować, bez ingerencji zewnętrznych systemów. Adaptacyjny tempomat (ACC) również posiada trzy różne tryby ustawienia odległości. W przypadku zbytniego zbliżania się do pojazdu, system hamulcowy zostanie w sposób płynny aktywowany i motocykl zacznie zwalniać. Gdy dystans ponownie zacznie się zwiększać ponad ustawioną odległość, motocykl rozpocznie przyspieszać tak, aby osiągnąć docelową prędkość, która została ustawiona przez kierowcę. Oba wspomniane systemy wykorzystują czujnik przedniego radaru. Z kolei radar z tyłu pojazdu jest wykorzystywany do wykrywania i informowania o tzw. martwym punkcie. Jak sama nazwa wskazuje, system ten ostrzega kierowcę o pojawieniu się innego pojazdu w mało widocznym miejscu poprzez podświetlenie ikony w prawym lub lewym lusterku w zależności od tego, z której strony zbliża się jadący pojazd. Model Ninja H2 SX to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie motocykli, który w 2022 roku będzie dostępny w ofercie marki. Unikalny design został w modelu 2022 ponownie połączony z silnikiem z doładowaniem mechanicznym 
 
(Supercharger), który od kilku lat jest wykorzystywany w wybranych modelach Kawasaki. Nie można zapomnieć o licznych udogodnieniach w postaci takich systemów jak doświetlanie zakrętów, wielostopniowa kontrola trakcji, zintegrowane tryby jazdy, quick-shifter jako standard, procedura startu czy system hamowania silnikiem. Wszystko to potwierdza, że Ninja H2 SX to sportowy turystyk najwyższej klasy. 
Oprócz rozwiązań technologicznych, które mogą być niewidoczne na pierwszy rzut oka, warto wspomnieć o udogodnieniach bezstelażowy zestaw kufrów bocznych w kolorze nadwozia, bezkluczykowy system zapłonowy, zróżnicowane tryby jazdy, doświetlanie zakrętów w technologii LED czy system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach. Dla bardziej komfortowego podróżowania czy też parkowania motocykla w trasie, model Ninja H2 SX w standardowym wyposażeniu posiada asystenta zatrzymywania pojazdu – vehicle hold assist (VHA). Po zatrzymaniu pojazdu, system VHA zostaje aktywowany i automatycznie się wyłącza w momencie ruszenia lub rozłożenia stopki bocznej motocykla. Jest to ogromna wygoda w momencie ruszania pod górę lub z pasażerem albo dużą ilością bagażu. Pomocny jest również sygnał hamowania awaryjnego - Emergency Stop Signal, w którym tylne światło zaczyna świecić pulsacyjnie w momencie nagłego zahamowania przez kierowcę. 
W zakresie zegarów i technologicznych nowinek, Kawasaki zdecydowanie wybrało tę bogatszą oraz bardziej rozbudowaną opcję. Motocykl posiada kolorowy wyświetlacz TFT o rozdzielczości 6,5 cala, który jest w stanie wyświetlać wiele istotnych parametrów motocykla. Ninja H2 SX oraz SX SE na sezon 2022 zostały wyposażone w całkowicie nowego system Kawasaki SPIN typu ekran w ekranie w jako część fabrycznego wyposażenia. System umożliwia podłączenie telefonu i korzystanie z około 20 aplikacji, które wyświetlają się na wyświetlaczu – m.in. nawigację, pogodę, muzykę, kontakty oraz wiele innych, jak chociażby komunikator między kierowcą a pasażerem. 
Wyprodukowanie motocykla naszpikowanego taką ilością rozwiązań technologicznych, który jednocześnie zachowuje walory bardzo szybkiego motocykla sportowo-turystycznego o mocy 200 koni mechanicznych i osiągającego prędkość maksymalną 300km/h było dużym wyzwaniem dla inżynierów oraz projektantów Kawasaki… Zadanie zostało zrealizowane, a pierwsi nabywcy odbiorą swoje egzemplarze już wiosną 2022 roku.