Ninja 1000SX ma swoje korzenie w wyjątkowo udanym modelu Z 1000SX, który często znajdował się na szczycie list sprzedaży na rynkach europejskich. Jednak, jak się okazało, nawet najlepszy, może być jeszcze lepszy! A wszystko to za sprawą dodania do podstawowego modelu SX odrobiny zadziorności charakteryzującej linię Kawasaki “Ninja”. Podwyższenie osiągów jednostki napędowej oraz usportowienie podwozia pozwoliło uzyskać jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, jednocześnie zachowując ponadprzeciętne turystyczne możliwości, które swego czasu zapoczątkowały nową kategorię motocykli w klasie litrów.
Kawasaki Ninja 1000SX zaprojektowany został tak, by doskonale sprawdzał się zarówno podczas długich godzin spędzonych w podróży, jak i podczas bardziej agresywnej i sportowej jazdy. Pomaga mu w tym szereg technologicznych udogodnień, takich jak: wyświetlacz TFT, zaawansowany system kontroli trakcji, elektroniczny tempomat, quick shifter, a także inteligentny, zintegrowany układ hamulcowy i system KCMF, zarządzający pracą silnika oraz podwozia na zakrętach.
Na rok 2021 Kawasaki Ninja1000 XS będzie dostępny w trzech malowaniach: Metallic Carbon Gray/Metallic Diablo Black, Emerald Blazed Green/Metallic Diablo Black/Metallic Graphite Gray oraz Metallic Moondust Gray/Metallic Diablo Black. Wraz z trzema wersjami wyposażenie pozwala to na dowolne skonfigurowanie swojego wymarzonego motocykla.
Odnośnie wyposażenia - wybierając Kawasaki Ninja 1000SX Performance Edition, dostaniesz dodatkowo crashpady, przyciemnioną przednią szybę, żelowy tank pad na zbiornik paliwa, nakładkę na siedzenie w kolorze motocykla oraz wydech Akrapovič zapewniający lepsze osiągi oraz sportowy dźwięk.
Ninja 1000SX Tourer Edition to natomiast ukłon w stronę sportowo-turystycznego charakteru motocykla, który okazał się być wielkim sukcesem, na dowód czego, możemy cieszyć się już piątą generacją tego modelu. W tej wersji Kawasaki wyposażyło SX w zintegrowany system kufrów bocznych, pojemności 28 litrów każdy, w kolorze motocykla i zamykanych kluczykiem pasującym do stacyjki. Dodatkowo wyższa szyba zapewni jeszcze większy komfort jazdy na długich trasach, a uchwyt GPS umożliwi zamontowanie wybranego systemu nawigacyjnego.
Trzecia wersja Ninja 1000SX to najbogatsza Performance Tourer Edition z kuframi bocznymi w opisywanej wyżej specyfikacji, podgrzewanymi manetkami, crash padami, wysoką szybą, uchwytem GPS, żelowym tang padem, nakładką na siedzenie oraz końcówką wydechową Akrapovič.
Czas i dystans nadal będą pojęciami abstrakcyjnymi dla kierowców Ninja 1000SX, którzy wybierając punkt docelowy dla swojej wyprawy, sami zadecydują o tym, ile czasu zajmie im dotarcie na miejsce. Czy to autostrady, boczne, wiejskie drogi, czy górskie serpentyny - Ninja 1000SX we wszystkich nowych wersjach ponownie zapewni swoim właścicielom najlepsze połączenie sportowych emocji z turystyczną praktycznością.