Nowy model Z650 S z 2026 roku, charakteryzujący się muskularnym wyglądem, oferuje nowe podejście do ergonomii dzięki zmienionej geometrii podnóżków, nowej, imponującej kierownicy typu fat bar oraz ulepszonym siedzeniom kierowcy i pasażera.
Nowa, pochylona do przodu pozycja dobrze komponuje się z ulepszonym, grubiej wyściełanym przednim siedzeniem (około 20 mm wyższym niż w poprzednim modelu Z650). Cała powierzchnia siedzenia jest szersza, a tylne siedzenie jest o 20 mm szersze i ma o 10 mm grubszą wyściółkę.Zarówno siedzenie Style, jak i siedzenie ERGO-Fit, które jest o 20 mm niższe, są częścią bogatej oferty akcesoriów.
Zarówno dla kierowcy, jak i obserwujących wrażenie jest jedno – to solidna maszyna, która fantastycznie się prezentuje, a jednocześnie zapewnia bezproblemowy zasięg nóg do ziemi. Dzięki wrażeniu większej ogólnej objętości nadwozia, zdecydowany charakter podkreśla nowa, agresywna przednia owiewka, w której umieszczono trzyczęściowe przednie światło LED, stylistycznie dopasowane do tylnego światła LED i kierunkowskazów LED.
Jest wiele elementów, które można podziwiać, takich jak aluminiowe osłony chłodnicy z przodu, lub kompaktowy, uniesiony i ostro zarysowany tył charakteryzuje się warstwową konstrukcją, podkreślającą agresywny charakter maszyny. Metaliczne akcenty podkreślają wysoką jakość.
Nowe są nie tylko pozycja kierowcy oraz szersza o 30 mm kierownica, ale także wyświetlacz wskaźników TFT o przekątnej 4,3 cala, który przekazuje wszystkie istotne informacje i reaguje na oświetlenie otoczenia, zapewniając najlepszą czytelność. Wyświetlacz można również przełączać między dwiema trybami.
Pierwsza z nich pokazuje obrotomierz w stylu paska, a druga sześciokątny obrotomierz. Kolor tła ekranu zmienia się automatycznie z białego na czarny, gdy oświetlenie otoczenia jest słabe, albo można go ręcznie ustawić na czarny lub biały, zgodnie z preferencjami kierowcy. Ponadto licznik pełni funkcję interfejsu, gdy kierowca korzysta z aplikacji Kawasaki Rideology the App Motorcycle na swoim smartfonie, rozszerzając zakres dostępnych funkcji.
Silnik to kompaktowy, rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 649 cm3 zapewniający mocną reakcję na ruch manetki gazu i dynamiczne przyspieszenie, standardowo wyposażony w system kontroli trakcji KTRC.
Aby zoptymalizować osiągi podczas codziennej jazdy, zadbano o maksymalizację momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowej. Dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa wyposażony został w sprzęgło antyhoppingowe. A opatentowana osłona wentylatora chłodnicy kieruje gorące powietrze w dół, z dala od kierowcy, znacznie zwiększając komfort jazdy w zatłoczonym mieście.
Dodatkowo do układu wydechowego dodano czujnik tlenków, który pomaga zmniejszyć emisję spalin, a jako akcesorium dostępny jest quickshifter, ułatwiający zmianę biegów na wyższe.
Charakterystyczna, lekka rama typu kratownicowego waży zaledwie 15 kg, co przyczynia się do zwinnego prowadzenia, a wydajne hamowanie zapewniają podwójne tarcze o średnicy 300 mm z przodu i 220 mm z tyłu. Układ ABS dla modelu 2026 to nowość firmy Continental.
Do nowego modelu Z650 S dostępna jest również starannie dobrana gama akcesoriów, w tym dopasowane kolorystycznie osłony siedzenia pasażera, akcesoria bagażowe oraz wygodne gniazdo USB-C umieszczone w przedniej osłonie.
Litera „S” w nazwie nowego modelu Z650 S może oznaczać „Stunning” (oszałamiający), „Style” (styl), „Stage” (scena) lub „Spotlight” (w centrum uwagi), symbolizując wyjątkowy charakter i świeże podejście do stylistyki
Czas przejść na wyższy poziom i powitać nowy model Z650 S.
Kolory dostępne w Europie (2026):
- Ebony / Metallic Carbon Gray
- Candy Lime Green / Metallic Carbon Gray