Sercem modelu Z900 RS pozostaje jednostka napędowa dostrojona tak, by zapewniała płynną pracę przy niskich obrotach i jeszcze większe emocje przy wyższych. W roku 2026 silnik ten zachowuje swoje charakterystyczne cechy, ale zyskuje nowe rozwiązania technologiczne, takie jak elektroniczne przepustnice (ETV), tempomat elektroniczny oraz pakiet systemów wspomagających kierowcę wyposażony w czujnik IMU, obejmujący funkcję zarządzania zakrętami Kawasaki (KCMF) oraz dwukierunkowy quickshifter Kawasaki (KQS).
Łącząc technikę ze stylem, nowy, precyzyjnie dostrojony tłumik megafonowy oraz przeprojektowane kolektory wydechowe nadają motocyklowi jeszcze bardziej wyrazisty wygląd i brzmienie, podkreślając ponadczasową koncepcję serii Z.
Pod względem designu, Z900 RS 2026 łączy klasyczne elementy inspirowane modelem Z1 z nowoczesnym rzemiosłem – od kultowego zbiornika paliwa w kształcie łezki i charakterystycznego tylnego błotnika, po innowacyjną owalną tylną lampę LED. Dbałość o detale oraz najwyższa jakość wykonania nadają motocyklowi ekskluzywny charakter, a funkcjonalne piękno pozostaje kluczowym elementem jego tożsamości – przykładem są stylowe żebrowania w głowicy cylindrów, które wizualnie przywołują wrażenie silnika chłodzonego powietrzem.
Elementy zawieszenia i układu hamulcowego w modelu Z900 RS 2026 można śmiało porównać do tych stosowanych w nowoczesnych motocyklach supersport.
Zastosowano odwrócony widelec o średnicy 41 mm z regulacją tłumienia oraz tylny amortyzator z poziomym układem Back-Link, które wspólnie zapewniają komfortową jazdę i sportowe prowadzenie.
Przednie hamulce montowane radialnie oferują liniowe, precyzyjne wyczucie siły hamowania i doskonałą kontrolę w każdej sytuacji.
Wyprostowana i zrelaksowana pozycja za kierownicą zapewnia zarówno komfort, jak i pełną kontrolę nad motocyklem.
Dodatkowo, po wyposażeniu modelu w opcjonalne niższe siedzenie (810 mm) – w porównaniu ze standardową wysokością 835 mm oraz wersją SE o wysokości 845 mm – Z900RS staje się bardziej przystępny dla szerszego grona motocyklistów, zwiększając jego uniwersalność i łatwość prowadzenia.
Łączność ze smartfonem umożliwia motocykliście bezprzewodowe połączenie za pomocą aplikacji Rideology The App Motorcycle. * Dostępne na wybranych rynkach w Europie.
Wersja SE wyposażona jest w pakiet hamulcowy Brembo, obejmujący przednie zaciski i tarcze Brembo o średnicy 300 mm z przewodami stalowymi w oplocie, a także wysokiej klasy tylny amortyzator Öhlins z regulatorem w zewnętrznym zbiorniku, co zapewnia bardziej komfortową jazdę i jeszcze lepszą kontrolę nad motocyklem.
Po prawej stronie kierownicy znajduje się gniazdo USB-C, a całość stylistycznie nawiązuje do ikonicznej kolorystyki „Fireball”, czyli Z1, z intensywniejszymi pomarańczowymi grafikami, a kolor nadwozia zmieniono z brązowego na metaliczny czarny.
Dwa dodatkowe modele standardowe to „Blackball” z emblemami w stylu Fireball i efektownym, całkowicie czarnym wyglądem oraz wariant nawiązujący do kolorystyki Z1B z 1975 roku w oszałamiającym odcieniu Candy Tone Red.
Dzięki modelom o mocy 70 kW i 35 kW, ten popularny motocykl retro sportowy stanie się dostępny dla szerszego grona motocyklistów.
Pełen pakiet Z900 RS na 2026 rok: ulepszone systemy wspomagające kierowcę, większa uniwersalność, a jednocześnie wciąż emanujący ponadczasowym urokiem serii Z, co gwarantuje, że legenda nigdy się nie skończy.
Ponadczasowy urok serii Z, dzięki któremu legenda trwa nadal”
Kolory na rok 2026
Z900RS (w tym wersja 70 kW):
Z900RS Blackball Edition (w tym wersja 70 kW):
Z900RS SE (w tym wersja 70 kW):