Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

16 Kwiecień 2020 Kawasaki Europe wydłuża gwarancję i informuje o aktualnej sytuacji.

Ze względu na szczególnie trudną obecną sytuację w Europie, z powodu której wiele osób nie może przemieszczać się swobodnie i opuszczać swoich domów, Kawasaki Motors Europe podejmuje działania mające na celu utrzymanie wydajności struktur biznesowych, w oczekiwaniu na powrót do pełnej normalności w przyszłości.
Kawasaki Europe w trosce o tysiące klientów, którzy w obecnym czasie nie mogą korzystać ze swoich pojazdów, dla złagodzenia niedogodności z tym związanych, przedłuża okres gwarancji dla nowych jak i używanych motocykli, skuterów wodnych JetSki, pojazdów użytkowych MULE/ATV (z wyłączeniem pojazdów używanych w celach biznesowych).
W przypadku standardowej gwarancji producenta, okres obowiązywania gwarancji zostanie teraz przedłużony o okres obejmujący ograniczenia w swobodnym poruszaniu się na terytorium europejskich rynków. Czas ten będzie dostosowywany zależnie od rozwoju sytuacji. 
W komentarzu Hans Sipkema, Senior Manager obsługi technicznej KME, wyjaśnił stanowisko firmy dotyczące obecnej trudnej sytuacji:
 
„Wielu właścicieli pojazdów Kawasaki w Europie znajduje się obecnie w sytuacji, w której nie może korzystać ze swojego pojazdu lub jego zastosowanie jest ograniczone. Wspólnie z Kawasaki Heavy Industries, Ltd, chcieliśmy przedłużyć okres gwarancyjny, aby właściciele pojazdów po powrocie do normalności nie zostali pozbawieni możliwości korzystania z przywilejów jakie daje gwarancja. Na początek automatycznie przedłużymy wszystkie obowiązujące gwarancje w okresie tzw. „blokady”, a następnie będziemy monitorować sytuację, aby móc zdecydować w przyszłości, czy powinny obowiązywać dalsze rozszerzenia. Oczywiście w przypadku produktów, które są obecnie używane komercyjnie - na przykład w rolnictwie - okres gwarancji pozostaje niezmieniony”.
 
Mając na uwadze sprzedaż, Kawasaki Motors Europe aktywnie dostosowuje wszystkie obszary działalności do zmieniającego się otoczenia i wielu pracowników pracuje zdalnie z domu. Jak wyjaśnia Dick van Honk, kierownik działu logistyki KME, obszary takie jak dystrybucja pojazdów i części zamiennych funkcjonują nadal normalnie, przy zachowaniu ścisłych środków higieny i odpowiedniego dystansu, w oczekiwaniu na powrót do normalnej działalności w przyszłości.
 
„W magazynie nadal realizujemy zamówienia na części zgodnie z zalecanymi wytycznymi dotyczącymi dystansu społecznego i ochrony zdrowia, a także zajmujemy się zwrotami części od różnych sprzedawców i lokalizacji. Nowe motocykle i inne towary wciąż są dostarczane z Japonii, a naszym celem jest działanie na niezmiennym poziomie w dającej się przewidzieć przyszłości. Jesteśmy gotowi powrócić do maksymalnej wydajności, jak tylko zniesione zostaną ograniczenia i będzie to bezpieczne”.
 
Obsługa techniczna po stronie Kawasaki działa normalnie z wykorzystaniem internetu i telefonów, jednak wiele punktów dealerskich w niektórych krajach jest obecnie zamkniętych. Wsparcie klienta i wsparcie techniczne cały czas pracują nad planami związanymi z nowymi modelami. „Podczas gdy wielu pracowników pracuje w domu, jesteśmy z nimi w stałym kontakcie. Pracujemy nad szkoleniami dla pracowników sieci dealerskiej oraz ciągłą aktualizacją informacji handlowych dotyczących nowych modeli. Zapewniamy pełny przepływ informacji nawet w tych trudnych czasach, a nasi klienci mogą być pewni, że dystrybutorzy dysponują najnowszymi specyfikacjami i niezbędnymi informacjami” - wyjaśnił kierownik działu informacji techniczne Dale Lockyear.
 
Pomimo, iż sytuacja jest bardzo dynamiczna i zmienia się niemal codziennie, zapewniamy, że Kawasaki wdraża wszystkie strategiczne plany i działania zorientowane na klienta. Gdy pandemia będzie już pod pełną kontrolą i zniesione zostaną wszelkie ograniczenia, fani mogą być pewni, że Kawasaki będzie nadal postrzegany jako lider innowacyjności i przyszłościowego myślenia.