Technologia Kawasaki Sterowanie silnikiem

Od czasu naszego pierwszego silnika motocyklowego zbudowanego w 1953 roku, Kawasaki ciągle używa nowych technologii w tworzeniu wysoko wydajnych silników. Dziś, motocykle Kawasaki są wypełnione licznymi oryginalnymi i technologicznymi elementami, które wyewoluowały podczas naszej długiej historii.

S-KTRC

S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) to system kontroli trakcji, który pozwala kierowcom na jeszcze szybszą jazdę na torze wyścigowym dzięki maksymalizacji przyspieszenia.

S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control): S-KTRC to oryginalne rozwiązanie Kawasaki przeniesione wprost z maszyn sportowych do motocykli produkowanych seryjnie. Opracowany układ w sposób ciągły monitoruje poślizg kola tylnego, gdy przekazywana jest na nie moc. Podczas przyspieszania tylne koło obraca się o ok. 20-30% szybciej niż koło przednie. Żeby zoptymalizować poślizg tylnego koła i utrzymać różnicę w obrotach kół w optymalnej wartości system S-KTRC zarządza mocą oddawana na tylne koło. System aktualizuje co 5ms dane spływające z czujników m.in. położenia przepustnicy, prędkości kół, prędkości obrotowej silnika. Następnie dane są przeliczane i analizowane. System sprawdza również tendencje co pozwala prognozować zachowanie się motocykla za kilka kolejnych milisekund. W przeciwieństwie do pierwszej wersji KTRC, która odcinała moc, gdy tylko poślizg został wykryty, system S-KTRC pozwala utrzymać poślizg.