Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

7 Listopad 2017 Ninja ZX-10R SE pojawia się w 2018 roku z elektronicznym, pół-aktywnym zawieszeniem.

W rękach Jonathan'a Rea, Ninja ZX-10RR zdobyła po raz trzeci pierwsze miejsce w Mistrzostwach Świata Superbike w 2017 roku. Teraz ta maszyna i standardowa Ninja ZX-10R, tworzą motocykl Kawasaki z elektronicznym, pól-aktywnym zawieszeniem - Ninja ZX-10R SE.
Wyposażona w przednie i tylne zawieszenie Showa, Ninja ZX-10R SE jest pierwszą maszyną firmy, wyposażoną w Zawieszenie Elektroniczne Kawasaki (KECS), najnowszą technologię z czujnikami regulacyjnymi, wbudowanymi w jednostkę zawieszenia, zapewniając jednocześnie wysoce wydajny i bezproblemowy proces pokonywania kolejnych zakrętów.
 
Informację o parametrach z tych czujników oraz inne dane maszyny, takie jak dane przyspieszenia i hamowania oraz prędkość pojazdu, ZX-10R SE zawiera w dedykowanym module ECU, który komunikuje się ze standardowym urządzeniem ECU i jednostką miary bezwładności (IMU), w celu zapewnienia szybkiej reakcji i wyboru trybu jazdy w jednym z trzech ustawień: droga, tor lub ręczne.

Mówiąc o szybkości, należy podkreślić, że czas reakcji systemu jest nieprawdopodobny! Dzięki szybkości aktualizacji informacji mierzonej w milisekundach, interpretacja danych wejściowych i późniejsza regulacja zawieszenia zarówno przedniego, jak i tylnego, jest niemal natychmiastowa. W rezultacie oznacza to, że zawieszenie jest nieustannie gotowe i dostosowane do aktualnej nawierzchni drogi wraz z wymaganiami dynamiki maszyny i możliwościami kierowcy.

Połączenie zaawansowanego zawieszenia Showa i wiedzy Kawasaki na temat nowoczesnych elektronicznych środków wspomagających kierowcę, stały się prawdziwym krokiem naprzód w technologii zawieszenia.

Imponujące możliwości ustawień w trybie drogowym lub torowym, dodatkowa możliwość dostosowania i wygoda ręcznej opcji ustawień, zapewnia najwyższą "dostrajalność" do parametrów zawieszenia, co oznacza dobranie właściwego ustawienia dla wszelkich możliwych okoliczności.

Ninja ZX-10R SE wyposażona jest również w specjalne koła z lekkiego stopu Marchesini, quickshifter, a także sugestywny, matowy czarny wygląd z charakterystycznymi reflektorami.

"To dla nas znaczący krok w kierunku modyfikacji technologii zawieszenia i wierzymy, że ten system jest naprawdę nowatorski w jego konstrukcji i eksploatacji" - powiedział Morihiro Ikoma, dyrektor Kawasaki Motors Europe.

"Informacje o sukcesach na arenie międzynarodowej WorldSBK pozwoliły stworzyć jeszcze lepszą maszynę, która na pewno zafascynuje fanów Ninja ZX-10R, którzy poszukują najnowszych i najbardziej aktualnych rozwiązań technicznych. Dodanie tej maszyny do naszego asortymentu na rok 2018 pokazuje nasze nieustające zaufanie do kultowego modelu Ninja" – zakończył Morihiro Ikoma.