Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

13 Kwiecień 2012 Kawasaki świętuje powstanie modelu Z1 oraz 40-lecie serii Z.

Nie można przecenić znaczenia oraz wrażenia, jakie wywarło na oszołomionej publiczności pokazu motocykli IFMA, w 1972 roku w niemieckiej Kolonii, pojawienie się motocykla Kawasaki Z1. Z1 wraz z jego licznymi, późniejszymi inkarnacjami, wkraczając na rynek wysoko wydajnych 4-suwowych silników wielo-cylindrowych, okazał się fundamentalny w ustanowieniu reputacji niezniszczalnej, precyzyjnej technologii producenta, która trwa po dziś dzień.
HOOFDDORP, 13 kwietnia 2012 – jako pierwszy motocykl w 40-letniej, znaczącej historii modeli Z, Z1, o pojemności silnika 903 cc stał się ikoną motocykli i, dla wielu entuzjastów pojazdów jednośladowych oraz ekspertów z branży, maszyną o wielkim, historycznym znaczeniu. Łącząc zaawansowaną technologię i ponadczasowy wygląd, Z1 jest jedną z najbardziej pożądanych maszyn kolekcjonerskich w świecie motocykli.

Inspirujący oraz innowacyjny, cztero-cylindrowy, 4-suwowy silnik, zamontowany w poprzek ramy sports tourer’a, zapoczątkował pasmo sukcesów maszyn Z i podziałał jako technologiczna i konstrukcyjna inspiracja dla wielu kolejnych modeli Kawasaki Z, łącznie z obecnym Z750R oraz Z1000 w stylu street fighter.

Wielce wpływowe na ogólne podejście do stylistyki pierwszego, chłodzonego cieczą, zaingurowanego w 2003 r. Z1000, elementy konstrukcyjne Z1, takie jak: 4-rurowy kolektor wydechowy i wyróżniające się osłona tylnej części siedziska, zostały przeniesione z oryginalnej maszyny stworzonej przez projektanta Kawasaki Gyoichi “Ben” Inamura oraz jego zespół entuzjastycznych inżynierów KHI pod koniec lat 60-tych i na początku lat 70-tych.

W ramach świętowania 40-tej rocznicy powstania linii produkcyjnej modeli Z oraz europejskiego debiutu legendarnego Z1 w 1972 roku, Kawasaki planuje szereg aktywności na przestrzeni 2012 roku, których kulminacją będzie pokaz maszyn Z na niemieckich targach motocykli (INTERMOT) w październiku.

Pełen trwającej już 40 lat pasji dla motocykli Kawasaki, 60-letni Franz Volkman z niemieckiej miejscowości Speyer jest jednym z przedstawicieli elitarnej grupy nabywców, którzy zakupili nowiutką maszynę, gdy tylko stały się one dostępne w Europie na początku lat 70-tych.

“Po raz pierwszy zobaczyłem 900 Z1 na pokazie motocykli IFMA w Kolonii, we wrześniu 1972 roku i natychmiast go sobie zamówiłem. Był on pierwszym z dostarczonych w marcu 1973 roku i poprosiłem mojego dealera Kawasaki, aby do mnie zadzwonił, gdy tylko skrzynia będzie dostarczona. Zadzwonił, gdy byłem w pracy i gdy otrzymałem motocykl, wziąłem wolne na resztę dnia!”

Co było tak niezwykłego w Z1? Oprócz wspaniałego wyglądu, przede wszystkim była to moc. Potężny silnik o 82 koniach mechanicznych sprawiał, że był to najmocniejszy motocykl na rynku. Żaden inny nie dorównywał Z1. Wszystko w Z1 było takie, jak trzeba, jak gdyby każda najmniejsza jego część została zaprojektowana i wykonana przez inżynierów.

P. Yasushi Kawakami, Dyrektor Zarządzający Kawasaki Europe, żywi nadzieję, że te obchody będą świętowane przez wszystkich entuzjastów motocykli Z: “Kawasaki docenia to, że nasi klienci są tak samo zainteresowani naszym dziedzictwem jak aktualnymi maszynami i wszyscy, pełni emocji patrzymy w przyszłość. Zaznaczając 40-lecie serii Z, Kawasaki pragnie świętować wraz z dawnymi, obecnymi oraz przyszłymi właścicielami. Przy tak lojalnych zwolennikach, jesteśmy przekonani, że zainteresowanie tą ważną rocznicą będzie spore”.