Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

23 Listopad 2020 Kawasaki zmienia oblicze motocykli kategorii superbike dzięki nowym Ninja ZX-10R i Ninja ZX-10RR 2021

Odzwierciedlając metodyczne podejście do rozwoju supersportowych modeli rodziny Ninja zespołu Kawasaki Racing Team, inżynierowie Kawasaki zgłębili sam rdzeń istoty motocykli Ninja ZX-10R i Ninja ZX-10RR, robiąc kolejny, znaczący krok w rozwoju i kierunkowej ewolucji tych kultowych, wyścigowych maszyn. 

Wykorzystując doświadczenia zawodników zespołu KRT - Jonathana Rea i Alexa Lowesa, fabryka wdrożyła w życie i przetestowała na torach całego świata, w trakcie wyścigowego sezonu, ogromną liczbę pomysłów na ulepszenie swoich konstrukcji. Między innymi w wyniku tych właśnie działań, Jonathan Rea zdobył historyczne, szóste z rzędu mistrzostwo formuły WorldSBK. Dzięki udanemu sprawdzianowi tychże rozwiązań, owe wyścigowe funkcje mogę pojawić się w obu nowych, litrowych modelach Ninja na 2021 rok.
 
Zespołowi pracującemu nad rozwojem konstrukcji modeli Ninja 2021 przyświecał jeden cel - zmodyfikowanie ich w taki sposób, aby wygrywały na torze, ustanawiając jednocześnie nowy standard dla “cywilnych” motocykli klasy supersport poruszających się po drogach publicznych. Poprawa ergonomii, uproszczenie obsługi, najnowsze technologie oraz innowacyjny pakiet aerodynamiczny - wszystko to, aby stworzyć jeszcze lepszą maszynę.
 
Jeśli chodzi o ostatni z wymienionych wyżej, ale jakże ważny parametr - aerodynamikę, motywem przewodnim jest tutaj słowo „docisk”. Innowacyjnie zintegrowane skrzydełka, wbudowane w strukturę owiewek, prowadzą strumień powietrza w taki sposób, aby wytworzyć dodatkową siłę docisku motocykla do podłoża. Siła ta w konstrukcji na 2021 rok urosła o około 17%, w porównaniu do modelu 2020. 
 
Aby jeszcze bardziej zoptymalizować aerodynamikę nowej Ninji przekonstruowano kanapę pasażera w taki sposób, aby za plecami kierowcy wytwarzał się obszar niskiego ciśnienia. W połączeniu z wyższą o 40 mm szybą czołową, pozycją kierownicy naśladującą tę z wyścigowego superbike’a Jonathana Rea i podwyższonymi o 5 mm podnóżkami, otrzymujemy aerodynamiczno-ergonomiczny pakiet zbliżający motocykl drogowy 2021 do torówki zwycięzcy serii WorldSBK. Skrywany za aerodynamicznymi osłonami, przeznaczony do dyspozycji kierowcy, umieszczony jest czytelny, wyścigowy panel TFT (z łącznością Bluetooth). W skład “cywilnych”, elektronicznych udogodnień dla kierowcy wchodzą cztery tryby jazdy, wybierane za pomocą przycisków na kierownicy, tempomat oraz opcjonalnie podgrzewane manetki. 
 
Ulepszenia dotyczące podwozia obejmują o 1 mm niższy punkt obrotu wahacza (regulowanego w modelu Ninja RR), 2 mm większy offset przedniego zawieszenia oraz wydłużenie wahacza o 8 mm. Wszystkie te zmiany przyczyniły się do zwiększenia stabilności prowadzenia motocykla i uzyskania lepszej przyczepności do podłoża. Zmieniono też twardość sprężyn zawieszeń - przód zmiękczono, a tył utwardzono, podczas gdy zwiększono parametr sztywności zewnętrznych rur przedniego zawieszenia.
 
Zadanie wytracania prędkości tej wściekle sportowej maszyny powierzono podzespołom renomowanej firmy Brembo. W skład zestawu hamulcowego wchodzą zaciski M50 typu monoblok, półpływające przednie tarcze średnicy 330 mm i promieniowa pompa hamulcowa (połączona wyścigowymi przewodami w stalowym oplocie dla wersji RR). 
 
Oświetlenie drogowe motocykla wykonano w technologii LED, wykorzystując reflektory firmy Mitsubishi, których moduły optyczne po raz pierwszy zostały zaadaptowane do pracy w motocyklu.
 
Bijącym sercem każdego motocykla, należącego do sportowej rodziny modeli Ninja, jest silnik. Oba modele - ZX-10R i RR nadal polegają na uruchamianiu zaworów unikalnym systemem popychaczy, zwiększającym moc i wydajność, jednocześnie zmniejszającym masę mechanizmu rozrządu. Przełożenia przekładni pierwszych trzech biegów zoptymalizowano, aby jak najlepiej wykorzystać ogromną moc silnika Ninji, dodatkowo wzmocnionego dzięki przeprojektowaniu układu dolotowego. 
 
Optymalne chłodzenie układu smarującego zapewnia nowa, opracowana przez KRT, chłodnica oleju, która chłodzona jest powietrzem. Rozwiązanie to przeniesiono na ulicę prosto z toru, jeszcze bardziej zacierając granicę między światem wyścigowym, a użytkiem drogowym.
 
Kawasaki Ninja ZX-10RR to model limitowany i jego produkcja na cały świat nie przekroczy liczby 500 sztuk. Motocykl ten wyposażony będzie w specjalne, wykonane na zamówienie do tego modelu, koła Marchesini wyposażone w opony Pirelli Diablo Supercorsa SP. Silnik RR kręcić będzie się o 400 obr./min wyżej, co zostało osiągnięte w bardzo bezpieczny sposób, dzięki lekkim korbowodom, tłokom o zmniejszonym współczynniku tarcia oraz precyzyjnie dobranym sworzniom tłokowym - wszystko produkcji tuningowej firmy Pankl. Całość tworzy jeszcze bardziej bezkompromisową konstrukcję zaprojektowaną tylko w jednym celu - by wygrywać.
 
Kawasaki zmieniło oblicze wyścigów superbike dzięki rodzinie motocykli Ninja, czego potwierdzeniem jest szósty tytuł mistrzowski WorldSBK z rzędu. Skorzystaj z doświadczeń i sukcesów marki Kawasaki. #FaceYourself.



 

Objęte modele:

Ninja ZX-10R 2021
2021
Ninja ZX-10R
Szczegóły modelu
Ninja ZX-10RR 2021
2021
Ninja ZX-10RR
Szczegóły modelu