Oświetlenie zapewniają reflektory LED, uzupełnione o przydatne światło robocze LED zamontowane na kierownicy.
Kierowca ma do dyspozycji wielofunkcyjny podświetlany wyświetlacz LCD, na którym wyświetlane są prędkość, obroty silnika, wskaźnik położenia biegu, poziom paliwa, zegar, licznik kilometrów, licznik godzin pracy, licznik dzienny, wskaźnik blokady mechanizmu różnicowego oraz napędu 4WD oraz szereg lampek kontrolnych. Równie praktycznym rozwiązaniem jest wyposażenie pojazdu w punkt mocowania haka holowniczego oraz solidne i sztywne rurowe podwozie, przystosowane do uderzeń i wstrząsów typowych dla eksploatacji pojazdów typu ATV.
W sercu pojazdu – w „maszynowni” – znajduje się solidny i bardzo wytrzymały, chłodzony cieczą, czterocylindrowy silnik SOHC o pojemności 443 cm3 i mocy 23,9 kW {32 KM} /7000 obr./min i 33,4 N m {3.4 kgf·m} / @ 6 500 obr/min (rpm)), natomiast przekładnia CVT zapewnia płynne przyspieszenie i bezpośrednią kontrolę, z możliwością wyboru biegów niskich, wysokich, neutralnych i wstecznych za pomocą dźwigni zmiany biegów po lewej stronie maszyny.
Niezależne zawieszenie pozwala pokonywać przeszkody przy minimalnym obciążeniu podwozia, a hydrauliczne hamulce tarczowe działają progresywnie i zapewniają doskonałą dozowalność. Dwie tarcze o średnicy 202 mm z przodu są uzupełnione pojedynczą tarczą o średnicy 202 mm z tyłu.
Nowością w modelu z 2026 roku jest zmiana kąta nachylenia bagażników, które są teraz mniej pochylone do przodu (przód: 10,4° >> 5,5°, tył: 8,4° >> 5,5°), co zwiększa stabilność przewożonego ładunku, a kształt bagażników został zmodyfikowany, aby były one kompatybilne z mocowaniami akcesoriów KQR (Kawasaki Quick Release). Ładowność wynosi 34 kg (75 funtów) z przodu i 68 kg (150 funtów) z tyłu. Równie praktycznym rozwiązaniem jest wyposażenie pojazdu w punkt mocowania haka holowniczego oraz solidne i sztywne rurowe podwozie, przystosowane do uderzeń i wstrząsów typowych dla eksploatacji pojazdów typu ATV.
Wszechstronność modelu Brute Force 450 potwierdza fakt, że jego specyfikacja jest zgodna z europejską normą WTVA i może być zarejestrowany zarówno do użytku drogowego, jak i terenowego, mieszcząc się w kategorii T3b, która określa maksymalną dopuszczalną prędkość drogową na 60 km/h.
Być może jest to pojazd użytkowy, ale model Brute Force 450 z 2026 roku łączy w sobie zarówno formę, jak i funkcjonalność. Podobnie jak inne modele z serii Brute Force, jest on dostępny w kolorach szaro-niebieskim lub czerwonym, które idealnie komponują się z przemyślanymi elementami stylistycznymi, nadając mu lekki i agresywny wygląd, a jednocześnie sprawiając, że całość prezentuje się solidnie i kompaktowo, jak przystało na średniej wielkości pojazd czterokołowy.
Na rynku pojazdów ATV średniej pojemności w 2026 roku jest tylko jeden pojazd stworzony z myślą o tym, co Cię napędza – Kawasaki Brute Force 450.