Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

23 Listopad 2020 Innowacje technologiczne debiutują na rynku w głównych modelach Kawasaki na rok 2021

Po niedawnym wprowadzeniu na rynek modelu Versys S, Kawasaki wybrało datę 23 listopada na onlinowy debiut nowych, jakże ważnych modeli motocykli. 
 

 

Kawasaki pod hasłem Rideology zaprezentowało nowe rozwiązania, które obejmują współczesne i przyszłe myślenie o sztucznej inteligencji, technologii hybrydowej czy pojazdach autonomicznych.


W swoim wystąpieniu Masanori Inoue, dyrektor generalny Kawasaki Motorcycle & Engine Company, roztoczył wizję przyszłości i kierunek w jakim podąża Kawasaki oraz podkreślił podstawowe zaangażowanie koncernu na rzecz społeczności i dobra planety. Jego przemowa poprzedziła prezentację dwóch rodzin produktów przeznaczonych na rynek europejski.  


Szósty z rzędu tytuł mistrzowski WorldSBK dla modelu Ninja ZX-10R, a właściwie jego  wyścigowej wersji ZX-10RR, jest tylko potwierdzeniem tego, że wybory i technologiczne rozwiązania inżynierów Kawasaki są po prostu najlepsze na świecie. Jedne z nich widać gołym okiem, inne ukryte są głęboko pod owiewkami nowego modelu na 2021 rok... 


To co widać od razu, to najnowszy pakiet aerodynamiczny, który w Ninja ZX-10R debiutuje w zintegrowanej technologii Winglet, dzięki której osiągnięto siedemnastoprocentowy wzrost siły docisku motocykla do podłoża w porównaniu do poprzedniego modelu. Rozwiązanie to zostało już docenione przez sześciokrotnego mistrza świata SBK, Jonathana Reę, podczas niedawno przeprowadzonych przez zespół Kawasaki Racing Team, zimowych testów na torze w Jerez.


Przeprojektowanie siedzenia pasażera przyczyniło się do stworzenia obszaru niskiego ciśnienia za kierowcą, podczas gdy nowe ustawienie podnóżków, wyższa o 40 mm owiewka i kierownica umieszczona zgodnie z sugestiami kierowcy KRT jeszcze bardziej zbliżyła cywilną wersję Ninji do jej wyścigowego odpowiednika.


W modelu limitowanym do 500 sztuk, ZX-10RR, zastosowano tłoki renomowanej firmy tuningowej Pankl, jak i dopasowane do nich sworznie tłokowe współpracujące z korbowodami tegoż producenta. Zastosowanie technologii wyścigowej pozwoliło zwiększyć maksymalne obroty silnika aż o 400 ob./min w porównaniu do modelu ZX-10R.


Ninja ZX-10RR została także wyposażona w dedykowane dla niej koła Marchesini oraz sportowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie.


W przypadku nowej Z H2 SE na 2021 rok, wiodące cechy poprzedniego modelu jak: muskularna sylwetka, mocarna, doładowana jednostka napędowa, kratownicowa rama, nowoczesny i czytelny wyświetlacz wykonany w technologii TFT, czy pełne oświetlenie LED zostały wzbogacone m.in. o zaciski hamulcowe Brembo Stylema i radialnie mocowaną pompę Brembo oraz oczywiście technologię elektronicznie sterowanego zawieszenia Showa Skyhook. Model H2 SE będzie też natychmiast rozpoznawalny dzięki nowej kolorystyce i grafice malowań...


Choć w 2020 roku, w związku z globalną pandemią, nie odbywają się międzynarodowe prezentacje najnowszych modeli, nie przeszkodziło to wcale w rozgrzaniu do czerwoności zmysłów fanów Kawasaki. Wraz z debiutem nowych maszyn rodzin ZX i H2 Kawasaki z pełnym optymizmem patrzy w zbliżający się 2021 rok, jak i w najbliższą przyszłość...