Sercem naszej udoskonalonej wyścigówki jest najnowocześniejszy silnik jednocylindrowy oferujący dodatkowy 1 kW (1,4 KM) mocy maksymalnej bez utraty jej wartości na niskich i średnich obrotach. To właśnie wyróżnia motocykle Kawasaki i pozwala “wygrywać już na starcie”.
Równie ważne dla zawodników jest zwiększenie górnej granicy obrotów o dodatkowe 350 obr./min. Ale to nie koniec modyfikacji w modelu na sezon 2021! KX250 2021 został bowiem wyposażony w rozrusznik elektryczny oraz sprzęgło hydrauliczne znane z naszego KX450 (od 19MY wzwyż).
Dzięki tej modyfikacji KX250 2021 pozwala na błyskawiczne uruchomienie silnika po upadku, co oszczędza cenne sekundy decydujące o miejscu na podium. Inżynierowie Kawasaki zadbali nie tylko o „natychmiastowe korzyści” takie jak błyskawiczny start jednostki napęowej, ale również o wyścigową niezawodność i trwałość łatwego w obsłudze sprzęgła hydraulicznego, które jest również świetnym elementem standardowej specyfikacji.
Jeśli chodzi o stylizację i wyposażenie akcesoryjne, zgodnie z hasłem „nowa specyfikacja na nowy sezon” wprowadziliśmy zmiany dające jeszcze bardziej smukłe i ergonomiczne nadwozie oraz nowe połączenie ramy i wahacza, wzorowane na bardzo udanej konstrukcji KX450.
Ponadto standardowe ustawienia zawieszenia zostały poprawione, aby jeszcze lepiej amortyzować wstrząsy i zapewniać optymalną przyczepność kół do podłoża. Dodatkowo zmiany w układzie hamulcowym zapewniają jeszcze większy stopień kontroli, a możliwość wyboru czterech pozycji kierownicy i dwóch ustawień podnóżków pozwala jeźdźcom dostosować pozycję jazdy do indywidualnych preferencji.
Dodajmy do tego dobrze już znane i sprawdzone rozwiązania, takie jak opcjonalny zestaw do kalibracji wtrysku paliwa umożliwiający jeszcze precyzyjniejsze dostrojenie motocykla, a także trzy łatwe do wymiany „wtyczki tuningowe”, a KX250 na nowy sezon staje się jedynym logicznym i w zasadzie obowiązkowym wyborem dla zawodników, którzy pragną walczyć o najwyższe miejsca na podium.
Kawasaki KX250 - historia sukcesu ciąg dalszy.