back to model

Technologia Kawasaki Sterowanie podwoziem

Efekt naszego zaawansowania inżynierii, wyczerpujących testów i ciągłego dążenia do niezawodności, poprawy bezpieczeństwa oraz osiągów. 

KECS-Kawasaki Electronic Control Suspension

KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) dopasowuje się do zaistniałych warunków jazdy i dostarcza wymaganą ilość tłumienia.

Opracowany wspólnie z firmą Showa, KECS dodaje elektronicznie kontrolowane tłumienie odbicia przedniego widelca oraz tylnego zawieszenia BFRC. Pół-aktywny system dopasowuje się do zaistniałych warunków jazdy i dostarcza wymaganą ilość tłumienia. Połączenie zaawansowanych części mechanicznych z najnowszą technologią elektroniczną, KECS oferuje elastyczność przy najróżniejszych sytuacjach na drodze oraz stanowcze tłumienie przy sportowej jeździe. Odnosi się wrażenie, że opony w ogóle nie odrywają się od powierzchni ziemi co zwiększa pewność siebie podczas jazdy w zakręcie.

Tłumienie jest regulowane elektronicznie, aby dostosować prędkość pojazdu do szybkości skoku zawieszenia. Hamowanie również jest brane pod uwagę, system kontroluje przechył motocykla podczas zmniejszania prędkości.
 
Sterowanie odbywa się za pomocą zaworu elektromagnetycznego (jednostopniowego) uruchamianego bezpośrednio. Powoduje to wyjątkowo krótki czas reakcji: 1 milisekundę – o wiele szybciej niż w układach zawierających silniki krokowe lub tych, które używają zaworów pilotujących (dwustopniowych) spowalniających reakcję systemu. Szybki czas reakcji sprawia, że KECS jest idealny do zastosowań sportowych, gdzie naturalne odczucie motocykla jest niezbędne, aby tworzyć z nim jedność.
 
Wbudowane czujniki ruchu zarówno na przednim widelcu oraz tylnym amortyzatorze zapewniają informacje o prędkości i skoku zawieszenia w czasie rzeczywistym. Cewki czujników dostarczają sygnał do ECU KECS co 1 ms. Uzupełnieniem są informacje dostarczane przez IMU (przyspieszenia / zwalnianie) co 10 ms i FI ECU (prędkość pojazdu) co 10 ms. ECU KECS wykorzystuje te wszystkie informacje do sterowania zaworami elektromagnesów, aby dostosować tłumienie do warunków panujących podczas jazdy.