Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

26 Listopad 2013 Kawasaki prezentuje koncepcyjny pojazd transportowy o symbolu „J”

Odbyła się 43 coroczna wystawa Tokio Motor Show, na którym wystawiają się Japońscy producenci, pokazujący pojazdy koncepcyjne. Tegoroczne show odbyło się pod hasłem „ konkurencyjność i budowanie nowej przyszłości”.
O rozmachu imprezy świadczyła liczba pokazanych pojazdów koncepcyjnych.
Jednym z najważniejszych punktów wystawy była prezentacja Kawasaki Heavy Industries ukierunkowana na ochronę środowiska oraz prezentacja kierunków średnio i długofalowego rozwoju w zakresie transportu osobistego i wydajności pojazdów.

Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja koncepcyjnego pojazdu „J” jako dalekowzrocznego spojrzenia na przyszłość osobistego transportu miejskiego i podmiejskiego.

Jak podkreślił Pan Shigehiko Kiyama, prezes Kawasaki Heavy Industries Mororcykle & Engine Company, na uroczystości odsłonięcia „J”:
„Nowa projekt „J” jest atrakcyjną formą adaptacji platformy transportowej, która staje się wygodna i łatwa w obsłudze”.

„J” to system transportowy przyszłości, który łatwo dostosowuje się do rodzaju podróży”

powiedział Pan Kiyama.

„Od przemieszczania się w mieście, do pasjonującej sportowej jazdy, agresywna sportowa stylistyka, taka jak linia motocykli Kawasaki, to jedna z wyróżniających cech”.


Z uwagi na zaawansowane prace nad napędem, dla projekt „J” powinien wejść do seryjnej produkcji. Pan Kiyama, zwrócił uwagę na zaawansowaną technologię akumulatorów w szczególności GIGACELL ®

Wprowadzenie do produkcji prototypu „J” nie byłoby możliwe bez wykorzystania własnej technologii Kawasaki, dotyczącej zarządzania energią - baterii GIGACELL®. Jest to bateria niklowo-wodorowa o wysokiej pojemności, mogąca przechowywać duże ilości energii elektrycznej.

Korzystając z nowego źródła energii trzykołowy, elektryczny „J”, może zaoferować nowe rozwiązania w zakresie przemieszczania się w miastach, dostosowując się do potrzeb i wymagań użytkowników.

Tryb Comfort, przewidziany do przemieszczania się w aglomeracji miejskiej, oferuje wygodną, wyprostowaną pozycje kierowcy, a szeroko rozstawione dwa bliźniacze przednie koła gwarantują maksymalną stabilność.

W trybie Sport, „J” będzie bardziej dynamiczny, pozycja kierującego będzie sportowa, dzięki czemu maszyna stanie się opływowa, a wrażenia z jazdy będą podobne jak maszyną sportową.

W imieniu Kawasaki Motors Europe, na temat pojazdu koncepcyjnego wypowiedział się Dyrektor Zarządzający Pan Yasushi Kawakami, który chwalił logikę „J” i wizję bi- modalnej platformy transportowej.

„Jest to atrakcyjna wizja pojazdu, a różne technologie zastosowane są w trakcie rozwoju, więc Kawasaki Heavy Industries może pracować spokojnie zgodnie z wyznaczonym kierunkiem”.

Wraz z naszymi fanami na całym świecie oczekujemy z niecierpliwością na kolejne projekty naszych inżynierów z KHI, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem.