Newsletter Kawasaki

Newsletter Kawasaki

20 Listopad 2017 Wyjątkowe, customowe projekty Z900RS zaprezentowane!

Mimo, iż od prezentacji nowego Z900RS podczas Tokyo Motor Show 2017 minęło już trochę czasu, to odbiór tego motocykla retro w sieci był fantastyczny. Powrót na światowy rynek motocykla wzorowanego na kultowym Z1 spowodował zwiększony popyt na dodatkowe informacje i wiadomości.
Targi EICMA we Włoszech odpowiedziały na jedno bardzo ważne pytanie: “Czy Kawasaki zaprezentuje drugi motocykli z linii RS na sezon 2018?”. Z900RS CAFE został zaprezentowany z ideą uzupełnienia linii RS oraz pokazania jak wyobraźnia oraz ludzka kreatywność mogą być stymulowane, aby myśleć szerzej, dalej oraz "poza” tym co jest nam znane.

Kawasaki zleciło trzem czołowym japońskim projektantom motocykli stworzenie ich własnych wersji Z900RS. Z dostępem do motocykli przed produkcyjnych oraz możliwości porozmawiania z zespołem inżynierów Kawasaki, Bito R&D, Moto Corse i Doremi Collection udali się do swoich warsztatów z jeszcze większą determinacją, aby stworzyć customowe, spersonalizowanie oddające ich kreatywność wersje Z900RS.

Bito R&D z miasta Toyooka w prowincji Hyogo jest prowadzony przez Jo Bito – znanego na całym świecie projektanta, który charakteryzuje się m.in. użyciem kół od JB Morgan. Jego pierwsze wrażenia po zobaczeniu Z900RS były bardzo pozytywne. “Jest to piękny motocykl, który faktycznie oddaje ducha Kawasaki. Zawieszenie oraz hamulce są dobrej jakości a sam motocykl jest łatwy w prowadzeniu. Rzeczywiście można wyczuć nawiązanie do kultowego Z1."

Na pewno będą klienci, którzy będą czuli brak tego czegoś co posiadają motocykle fabryczne. Bito-san, prawdziwy mistrz tuningu osobiście zna Z1 na wylot i zdecydował zbudować Z900RS tak jakby miał to być motocykl dla jednego z jego klientów między innymi dodając swoje charakterystyczne koła Magtan. Bito-san również sam stworzył wiele inny części – niektóre są bardziej widoczne a inne mniej tak aby przenieść swoją wizję na użytkownika i "zarazić” go nią.

Prawdziwy fan Kawasaki, Jo Bito, stworzył piękny motocykl, który skłania do zastanowienia i na pewno budzi podziw oraz uznanie.

Dla Moto Corse, kierunek był trochę inny. Jako japoński specjalista od włoskich motocykli, można uważać, że projekt Z900RS mógł być dla niego stosunkowo ciężki. Nic z tych rzeczy. Shin Kondo z Moto Corse nie tylko posiadał Kawasaki 750 Mach IV H2 z roku 1972, ale również przyznał się do ogromnego zachwytu oraz podziwu dla japońskiej wersji Z legendarnego motocykla Kawasaki Z1.

"Podczas jazdy na autostradzie Nishi-Meihan, momentalnie zakochałem się w tym motocyklu. W trasie spotkaliśmy innych motocyklistów na maszynach z serii Z i muszę przyznać, że wszystkie razem wyglądały niesamowicie. Od samego początku mojej kariery jako projektant motocykli chciałem pracować nad takim motocyklem i już nie mogę się doczekać wersji końcowej.”

Efekt końcowy pracy Moto Corse przedstawia raczej spokojny motocykl, który charakteryzuje się wyjątkowością oraz ekskluzywnością. Dodatki z włókna węglowego czy pikowana kanapa to tylko niektóre ze zmian, które zostały wprowadzone w tym motocyklu. Shin Kondo zaprojektował wyjątkowy motocykl, który na tle dwóch pozostałych maszyn jest elegancki i stonowany.

Doremi Collection bardziej skupił się na aspekcie sportowym niż elegancji przy tworzeniu swojej wersji Z900RS. Trzeci oraz ostatni z projektów pokazuje co można stworzyć, gdy projektant puści swoje wodze fantazji.

Można powiedzieć, że ten projekt przypomina znany model Yoshimura Z1 na którym Wes Cooley ścigał się w zawodach serii AMA Superbike. Tak jak w przypadku motocykla Wes’a Cooley’a, ten projekt posiada wykończenie w czarnym macie oraz cztery tłumiki. Hiroshi Take z Doremi Collection swoim projektem nawiązał do wyglądu Z1 uwzględniając wiele elementów z tego motocykla.

Projektant Hiroshi Take jest wielkim pasjonatem oraz entuzjastą motocykli z serii Z. Jego szeroka wiedza w zakresie modyfikacji motocykla jest mocno orzeźwiająca w jego projekcie.

“Coraz bardziej wchodzimy w czas dużej indywidualności,” przyznaje Take-san. “Dodanie tylnej kanapy czy innego tłumika już nie wystarcza, żeby się wyróżnić. Jeżeli osoba, która widzi Twój projekt i nie myśli, "Wow, to coś wyjątkowego” to znaczy, że tworzenie customowych motocykli nie ma sensu."

Tak jak w przypadku Bito R&D oraz Moto Corse, podejście Doremi Collection było dwupoziomowe. Najpierw każdy w projektantów pochłonął etos Z900RS oraz miejsce tego motocykla w serii Z. Następnie, każdy z nich zrealizował własny oraz unikalny pomysł na zaprojektowanie wyróżniającego się motocykla. W sumie powstały trzy wyjątkowe oraz bardzo różne projekty.

Być może, te projekty będą inspiracją dla innych osób oraz tego jak inni zaprojektowaliby taki motocykl. Mimo iż są to wyłącznie marzenia, to Kawasaki bardzo dobrze rozumie chęć stworzenia customwego motocykla, który jest wyrażeniem uczuć oraz kreatywności każdego z projektantów.

Zachęcamy do odwiedzenia strony Beyond Z web site aby poznać więcej szczegółów, zobaczyć obszerną galerię zdjęć oraz poznać specyfikacje techniczne każdego z motocykli.